Všeobecné obchodní podmínky

Tyto všeobecné obchodní podmínky („Podmínky“) společnosti Mech-levně s.r.o., se sídlem Tyra 122, Třinec 73961, IČO 19120575, zapsané v obchodním rejstříku pod sp. zn. C 92028 vedeném u Krajského soudu v Ostravě, e-mail: info@mechlevne.cz, telefonní číslo: 774 416 522 („Prodávající“), upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku („Občanský zákoník“), vzájemná práva a povinnosti Vás, jakožto kupujících, a nás, jakožto prodávajících, vzniklá v souvislosti s kupní smlouvou („Smlouva“) uzavřenou prostřednictvím e-shopu na webových stránkách www.mech-levne.cz.


1. DEFINICE

  • Cena: Finanční částka, kterou Kupující hradí za Zboží.

  • Kupující: Osoba nakupující Zboží, a to buď jako spotřebitel (fyzická osoba mimo rámec své podnikatelské činnosti), nebo jako podnikatel (fyzická či právnická osoba).

  • Zakázková výroba: Zboží upravené dle přání Kupujícího (např. obrazy na míru).

  • Reklamační lhůta: Lhůta pro oznámení vad, která činí:

    • U spotřebitelů: 14 dnů na zjevné vady a 24 měsíců na skryté vady od převzetí zboží.

    • U podnikatelů: 7 dnů na zjevné vady od převzetí zboží.


2. UZAVŘENÍ SMLOUVY

  • Smlouva je uzavřena na dálku prostřednictvím e-shopu.

  • Odesláním objednávky Kupující souhlasí s těmito Podmínkami.

  • Kupující je povinen uvést pravdivé a úplné údaje.


3. CENOVÉ A PLATEBNÍ PODMÍNKY

  • Cena je uvedena včetně DPH.

  • Kupující může zboží uhradit převodem, online kartou, dobírkou nebo hotově při osobním odběru.


4. DODACÍ PODMÍNKY

  • Většina zboží je skladem. Prodávající si však vyhrazuje právo prodloužit dobu expedice v závislosti na balení a přípravě zásilky.

  • Dodací lhůta se obvykle pohybuje v rozmezí 3–7 pracovních dnů od potvrzení objednávky, pokud není uvedeno jinak.

  • U zakázkové výroby může být lhůta delší; Kupující bude o této skutečnosti informován.

  • Zboží bude doručeno prostřednictvím zvoleného dopravce nebo osobním odběrem.

  • Kupující je povinen zkontrolovat stav zásilky při převzetí a potvrdit jej dopravci.


5. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ A ZÁRUKA

5.1 Spotřebitelé

  • Spotřebitel má právo reklamovat vady, které se vyskytnou do 24 měsíců od převzetí zboží.

  • Prodávající poskytuje dobrovolnou prodlouženou záruku v délce 5 let, která se vztahuje na vybrané produkty, pokud není uvedeno jinak.

  • Reklamace se nevztahují na vady způsobené nesprávným používáním, skladováním či manipulací.

5.2 Podnikatelé

  • Podnikatel je povinen oznámit zjevné vady bez zbytečného odkladu, nejpozději do 7 dnů od převzetí zboží.

  • Po uplynutí této lhůty zaniká nárok na reklamaci zjevných vad, pokud nebylo prokázáno, že vada existovala při převzetí.

5.3 Postup při reklamaci

  • Reklamace musí obsahovat popis vady, fotografickou dokumentaci a doklad o převzetí.

  • Prodávající potvrdí přijetí reklamace do 5 dnů a vyřídí ji nejpozději do 30 dnů od jejího obdržení.

  • Náklady na dopravu při reklamaci (odeslání k Prodávajícímu i zpět) vždy hradí Kupující.


6. ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY

6.1 Spotřebitelé

  • Spotřebitel má právo odstoupit od smlouvy dle § 1829 odst. 1 občanského zákoníku do 14 dnů od převzetí zboží, a to bez udání důvodu.

  • Odstoupení není možné u zakázkové výroby a zboží upraveného na přání zákazníka.

  • Spotřebitel je povinen vrátit zboží Prodávajícímu nejpozději do 14 dnů od odstoupení od smlouvy.

  • Prodávající vrátí spotřebiteli cenu zboží včetně nákladů na doručení (v rozsahu nejlevnějšího nabízeného způsobu doručení) do 14 dnů od obdržení vráceného zboží nebo od prokázání jeho odeslání.

  • Náklady na vrácení zboží (odeslání zpět Prodávajícímu) nese vždy Spotřebitel.

  • Spotřebitel odpovídá za snížení hodnoty zboží, pokud s ním nakládal jinak, než bylo nutné k vyzkoušení jeho povahy a funkčnosti.

  • Vzhledem k povaze mechových obrazů je Kupující povinen vrátit zboží bezpečně zabalené tak, aby při přepravě nedošlo k jeho poškození. Původní obal není podmínkou, nicméně pokud dojde vlivem nedostatečného zabalení k poškození, odpovídá za tuto škodu Kupující. Prodávající může Kupujícímu na vyžádání poskytnout nový přepravní obal za úhradu nákladů spojených s jeho výrobou a doručením.

6.2 Podnikatelé

  • Podnikatelé nemají právo na odstoupení od smlouvy dle zákona.


7. MANIPULACE A SKLADOVÁNÍ

  • Kupující je povinen skladovat mechové dekorace v suchém prostředí, bez přímého slunečního záření, vlhkosti a chemických látek.

  • Výrobky nesmí přijít do styku s vodou ani zdroji tepla.

  • Reklamace se nevztahují na vady vzniklé nesprávnou manipulací, skladováním nebo zanedbáním doporučené péče.

  • Kupující odpovídá také za řádné zabalení zboží při vracení nebo reklamaci. Pokud z důvodu nedostatečné ochrany při přepravě dojde k poškození výrobku, odpovídá Kupující za vzniklou škodu.


8. OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ (GDPR)

  • Prodávající je správcem osobních údajů Kupujícího ve smyslu Nařízení (EU) 2016/679 (GDPR).

  • Osobní údaje Kupujícího jsou zpracovávány za účelem vyřízení objednávky, doručení zboží, plnění právních povinností a případné komunikace ohledně reklamací.

  • Osobní údaje jsou uchovávány pouze po dobu nezbytně nutnou pro splnění účelu zpracování.

  • Kupující má právo na přístup k osobním údajům, jejich opravu, výmaz, omezení zpracování, přenositelnost údajů a právo vznést námitku proti zpracování.

  • Více informací o ochraně osobních údajů nalezne Kupující v samostatném dokumentu „Zásady ochrany osobních údajů“ dostupném na www.mech-levne.cz.


9. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

  • Právní vztahy se řídí právem České republiky.

  • Tyto Podmínky nabývají účinnosti dnem 1. 9. 2025.